onsdag, juli 31, 2002

Så er vi hjemme igen.
Vi havde en god tur hjem fra Norge i går. Færgeturen fra Egerssund til Hanstholm forløb fredeligt, hovedsageligt fordi Malthe sov fra kl. 20:30.
Han stod igen oppe på dækket og sov til lyden af vandet og vinden.

I går morges spiste vi krabber i solen med udsigt over Sandness.
Krabberne havde vi selv fanget aftenen før hvor vi ved 23-tiden var ude ved en fjord for at lyse krabber. Karen og Esben hjalp med at lyse ned i vandet og med at holde posen til krabberne. Deres norske onkel "plukkede" krabberne fra f´jeldet lige i vandkanten. En hel speciel oplevelse. Her er et kik ned i posen lige inden krabberne kom i gryden.

Mandag var alle oppe på et udsigtspunkt, Dalsnuten, nær Sandness. Herfra kunne vi se både Sandness og Stavanger. Efter den varme tur var vi ved vandet i fjorden. Vi kom dog ikke i vandet - det var lidt koldt.

Det var den bedste tur til Norge man kan tænke sig. Både fik vi oplevet de bedste turistatraktioner og så fik vi set en del af familie vi ikke lige er sammen med hver måned.

søndag, juli 28, 2002

Vi har haft en aktiv dag. Først i Badeland og derefter en tur til Månefossen.
Badelandet her i Sandness påstår selv at det er Nordens største. Og det var i et hvert fald meget større og bedre end det i Holstebro.
Karen, Esben og en kusine fik sammen med deres fædre en sjov tur.
Senere på dagen var Malthe også med på turen til Månefossen. Det var en flot natur og det gik fint med at få Malthe op og ned af den ikke helt lette rute til udsigtpunktet. Her er to billeder af Karen og Esben ved Månefossen : 1 og 2. Malthe var altså også med, men han blev holdt i sikker afstand fra kanten.

lørdag, juli 27, 2002

Vi havde en fin tur til Norge i torsdags. Det er langt med færge fra Hanstholm til Egersund - 7 timer (normalt 6 en halv).
Men Malthe sov en middagssøvn på hele 3 timer hvilket hjalp meget. Jeg havde barnevognen med oppe på soldækket og sad og læste i solen i de 3 timer - rigtig godt.

I dag lørdag var vi oppe på Preikestolen. Ja ikke Malthe, han blev hjemme med Anne. Det var en fantastisk tur.

onsdag, juli 24, 2002

Efter et par fredelige dage herhjemme er vi ved at pakke igen.
I morgen sejler vi til Norge hvor vi besøger Annes søster.
Vi har studeret vejrudsigten grundigt da færgeselskabet har ringet og fortalt os at færgen i morgen vil være forsinket på grund af blæst.
Men det det ikke så slemt ud for i morgen. En ca. 11 m/s

søndag, juli 21, 2002

Denne dejlige sommerdag nød vi herhjemme.
Malthe og jeg var med hunden på en 2 timers tur ned til Kilen. Få hundrede meter herfra med dukkevogn.
Vi spiste blåbær, smed sten i vandet og kørte med Karens lille dukkevogn.
Malthe er blevet mere sikker på benene på de stejle stier end han var før ferien startede for en uge siden. Det er utroligt så hurtig det går i den alder (han bliver 2 år 7. oktober).

lørdag, juli 20, 2002

I dag pakker vi ud - både telt og tøj men også mentalt.

Vi har haft alletiders tur til Samsø i denne uge.
Vi kom til Samsø Familiecamping søndag middag, hvor vi min søster med mand og tre børn allerede var kommet til dagen før.
Søndag, mandag og tirsdag havde vi det bedste danske sommervejr man kan forestille sig. Hvilket sammen med Samsø er den perfekte ramme om en cykel- og telt-ferie.
Malthe var i sit rette element - ude hele tiden og når vi cyklede havde han sin trailer. Traileren lejede vi sammen med en cykel til Anne og jeg og den viste sig at være et stort aktiv idet Malthe var så glad for den. I den kunne han være med på en måde der lige passede ham og han kunne sågar sove der.

Tirdag drog vi videre fra Kolby Kås i syd mod Klitgård Camping ved Nordby i nord.
Undervejs holdt vi frokost ved Kanhavekanalen hvor vi også nød det lave varme vand i Sælvigbugten. Det var Malthe første rigtige soppetur i havet.
Senere da vi var kommet frem var jeg sågar også ude at svømme i vandet ved campingpladsen. Her på østsiden blev det meget hurtigt dybt og børnene(minus Malthe) og jeg fik en længere tur i bølgerne. Dejligt efter en lang cykeltur i sommervarmen.
Vi besøgte Labyrinten - en udemærket aktivitet men det var sidst på dagen og Malthe var lidt svær.

Onsdag var solen væk men det var stadigt godtr vejr. Torsdag startede regnen kl 06:15 Vi havde en fin dag på trods af regnen: vi var på en cykeltur til det nordligste af øen.
De der ikke havde regnetøj blev godt våde. Men jeg synes at det var en god tur nok fordi jeg havde regntøj og fordi Malthe sov så godt i traileren i regnvejret.

Torsdag aften lavede vi ikke mad selv men spiste i Brundby (Gianfranco's Pizza, Trekanten 13). Hvilket også var en god oplevelse.
Fredag gik det hjemad efter en lille tur på Samsø Festivalens markedsplads.

Alt i alt en dejlig ferie på Samsø. Tak til Søster og hendes famile for en god ferie.

lørdag, juli 13, 2002

Det var en travl uge hvor Anne havde mange vagter.
Men nu har vi ferie i 3 uger.
Den første uge skal vi på telt- og cykel- tur til Samsø.
Men mere herom senere - vi har meget der skal pakkes og vi skal meget tidligt afsted i morgen.

søndag, juli 07, 2002

Jeg har haft en meget aktiv weekend.
Jeg var med Malthe og heldigvis også Karen og Esben på besøg hos mine forældre.
Min søster med 3 børn var der også - så der var nogle der fik leget sammen.
Nu tilbage til det aktive - Malthe. Jeg føler at jeg har løbet rundt i hælene på ham fra tidlig morgen til sen aften.
Nok fordi Anne havde nattevagter i denne weekend og fordi vi ikke var hjemme hvor huset er indrettet efter Malthe.

De 5 kvarters køretur derned igår og samme hjem igen idag forløb helt uden problemer på grund af Karens og Esbens indsats.

mandag, juli 01, 2002

Det var godt med en weekend hvor vi bare hyggede os herhjemme.

Efter at jeg havde set VM-finalen sammen med Esben, fik jeg løbet min tur om Kilen (1:45).

Jeg fik læst en del og det var fagligt i denne weekend : En bog om Java. Jeg lånte den på biblioteket, og det er meget smart at jeg så senere kan slå efter i den via javabog.dk også efter at jeg har afleveret bogen tilbage. Bogen var udemærket. Jeg læste den for at uddanne mig lidt inden jeg på arbejde får 2 dage sammen med en expert den 9. - 10. juli.